sâmbătă, 22 mai 2010

Tan Taka Tan

Ha, va intrebati poate cine e Tan Taka Tan. Pentru mine rimeaza cu Anpanman. Voi stiti cine e Anpanman? E un personaj de desene animate pe-aici prin Japonia si daca nu era sa am atatia prieteni cu copii, habar n-aveam cine e... Insa mai aveam o sansa sa descopar ce e cu Tan Taka Tan!

Sa incep povestea insa din alt punct, care n-are treaba nici cu copiii si nici cu personajele de desene animate. Unul din lucrurile care imi place la japonezi e ca in unele restaurante ai meniu "free drink", adica intr-un timp limitat poti bea nelimitat. Aici e profitabil pentru ca multi japonezi sunt manga dupa o bere, avand in vedere faptul ca rasa lor n-are enzima cu nume sf "low-Km aldehyde dehydrogenase isoenzyme"care pe noi, astia mai albi, ne-ajuta sa procesam alcoolul. E o chestie genetica, ma intreb cum o sta treaba la cei fifthy fifthy... in fine, ideea e ca pentru o suma prestabilita poti comanda orice bautura dintr-un meniu si poti bea cat te duce enzima si pana iti expira timpul! 

De cand am venit pe-aici am cam testat oferta la capitolul bauturi, ca experienta culturala, evident, de la bere, care este mai buna decat cea romaneasca, la vin, hmmm aici nu le prea au japonezii, evident incercand si produsele autohtone. Si daca sake-ul, mai ales fierbinte, ucide pe oricine alb sau galben, chiar daca aparent e un fel de spalatura de apa cu zahar, asta nu inseamana ca japonezii nu mai au alte bauturi. Am testat si vin japonez, bunut dar na, nu le prea au ei cu vinul din struguri, dar si shochu, o bautura de vreo 20, 25 de grade, un fel de lichior. Nu ma omor eu nici dupa asta, dar plictisindu-ma de clasicele cocktailuri, de-al de screw driver, moscow mule, cosmopolitanm gin tonic, etc, mi-am zis hai sa vad ce mai au prin meniu, poate poate o sa fiu si eu surprinsa cu ceva...

Asa am dat peste Tan Taka Tan care e de fapt 鍛高譚 si, dupa cum vedeti, tan si cu tan is de fapt doi tan-i diferiti! Daca va intereseaza are si pagina web! si daca nu le prea aveti cu kanji si nici n-aveti instalata bara de traduceri sau pur si simplu va e lene sa bagati un translate, va zic eu ce-i cu Tantakatan: e o bautura, 25% alcool, din frunzele unei plante ruda cu menta, da care nu e menta, se cheama "Perilla" bautura care are, pentru mine cel putin, gust de ceai de tei. Ceai de tei cu oleaca de vodca.

Eh, nu-i extraordinara, da'mi place mai mult decat tequila de exemplu, si-n plus shochu, categoria din care face parte, are mai putine calorii decat orice bautura!  KAMPAI! (Sau NOROC!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu